לקנדה באהבה?/ רון טחן

לפני כ-20 שנה התבשר קני אנדרסון, הרכז של פורטלנד, כי הועבר בטרייד לטורונטו.
אנדרסון לא התלהב מהרעיון בלשון המעטה, וסירב להצטרף לקבוצה מקנדה, גם לאחר שאנשיה ניסו לדבר עמו ולשכנע אותו.

כעבור חמישה ימים, ומשהבינה שאנדרסון לא מתכוון להגיע, טורונטו העבירה אותו בטרייד לבוסטון.

זה היה לא נעים, אבל לא נורא.

אנדרסון אמנם נבחר פעם אחת לאולסטאר, אבל הוא לא היה כוכב-על שיכול לשנות קבוצה, ובטח לא ברמתו של קוואי לנארד.

 

בכלל, בכל הקשור לחילופי שחקנים, הנ.ב.א היא ליגה די משוגעת, בה כמעט כל אחד יכול למצוא את עצמו מועבר לקבוצה אחרת, ללא הסכמתו או ידיעתו מראש.

הדבר נובע כמובן מהאפשרות של קבוצות לסחור בחוזים של שחקנים, כאשר רק למעטים מהם ישנו סעיף המאפשר להם להטיל וטו על טרייד (לדוגמא: כרמלו אנטוני).

רק לפני כחודש, סיכמו שארלוט וברוקלין על טרייד שכלל את מעברו של דוויט הווארד, לשעבר אחד הכוכבים הגדולים בליגה, לברוקלין.

למרות הטרייד, ההנחה הרווחת הייתה שברוקלין לא באמת התעניינה בשירותיו של הווארד, ולפני שבועיים וחצי הקבוצה אכן הודיעה כי הגיעה עמו לסיכום על שחרורו מהקבוצה.

הווארד הזדרז וחתם בוושינגטון, תוך שציין כי הוא "עדיין יכול לקפוץ, עדיין יכול לשחק, ועדיין יכול לתרום בכל ארגון".

עןד שחקן עבר בטרייד, הפעם הקבוצה החליטה שהיא לא  רוצה אותו, והצדדים נפרדו כידידים.

לא הכי נעים, אבל גם לא הכי נורא.

ואולם, כאן עולה השאלה – מה קורה כאשר השחקן לא מעוניין לשחק בקבוצה אליה עבר?

הדיון לגבי שאלה זו צפוי לעלות מחדש בעקבות הטרייד בין סן אנטוניו לטורונטו, במהלכו סוכם על מעברו של דמאר דרוזן לסן אנטוניו, ועל מעברו של קוואי לנארד לטורונטו.

לגבי דרוזן, שנפגע מאוד מההתנהלות של טורונטו (לא האמין שיבצעו עליו טרייד) – לא צריך לדאוג יותר מדי. למרות התחושה המובנת שבגדו בו, דרוזן מגיע לארגון הנהדר של סן אנטוניו, עם חוזה מובטח לפחות לשנתיים הבאות.
בקיצור – זה כואב, זה יכאב, אבל הוא יהיה בסדר.

חוץ מזה, מי לא רוצה לשחק תחת גרג פופוביץ'?

אה, רגע. קוואי לא רוצה…

בהנחה ועקבתם העונה אחרי סאגת קוואי לנארד – אתם כבר בטח יודעים שבסן אנטוניו הוא לא רצה להמשיך/נמאס לכם לקרוא עליו.

בהתחשב בכך שהחוזה שלו מסתיים בתום העונה הבאה, ובעיקר בעובדה שלא הצליחה לפתור את הבעיות שלה עמו (שווה דיון נפרד), סן אנטוניו נהגה בחוכמה כאשר חיפשה עבורו טרייד.

למעשה, מדובר במהלך די דומה למה שאינדיאנה עשתה בעונה שעברה עם פול ג'ורג', והרוויחה בדיעבד את השחקן המשתפר של העונה, ויקטור אולדיפו.

במקום להמר על כך שתצליח לשנות את דעתו במהלך העונה, הקבוצה החלה לבדוק מה היא יכולה לקבל עבור הכוכב שלה, במטרה שלא לאבד אותו ללא כל תמורה.

על פי דיווחים, המשא ומתן עם הלייקרס ופילדלפיה לא צלח עקב דרישותיה הגבוהות של סן אנטוניו, בעוד בוסטון לא מיהרה לוותר על שחקנים צעירים, וללא הבטחה שלנארד כשיר לשחק ויאריך את החוזה.

קבוצות אחרות בוודאי נמנעו מלברר על טרייד במחשבה שלנארד לא ירצה לשחק אצלן, אבל את טורונטו זה לא הפחיד במיוחד.

הקבוצה עם המאזן הטוב במזרח החליטה ללכת על לנארד, בידיעה ששחקן ברמתו לא תוכל להשיג דרך שוק השחקנים החופשי.

בתסריט האופטימי – קוואי יתחבר למועדון ויחתום על חוזה חדש, ובתסריט הפסימי – הוא יעזוב והקבוצה תלך לבנייה מחדש.

איזה תסריט יתרחש? ימים יגידו. מה שבטוח הוא שעזיבתו של לנארד הולכת לעלות לו לא מעט – אך לאו דווקא העונה.

לנארד ייאלץ לשלם בעונה הקרובה 53% מס ממשכורת של כ-20 מיליון דולר, לעומת 37% מס שהיה משלם בטקסס (הפרש של כ-2 מיליון דולר נטו).

עם זאת, בחוזה של לנארד היה סעיף לפיו יקבל כ-3 מיליון דולר אם יועבר בטרייד, כך שנראה שהעונה הוא ירוויח יותר (אלא אם כן סן אנטוניו תנסה לטעון שקוואי כפה עליה את הטרייד, ולכן אינו זכאי לתשלום).

אבל…

בתור הקבוצה בה הגיע לכל הישגיו מאז שהגיע הליגה, סן אנטוניו הייתה הקבוצה היחידה בליגה עם זכאות להציע לו חוזה "סופר-מקס" על סך של כ-220 מיליון דולר ל-5 שנים (עם מיסוי נמוך יחסית).

כעת, בתור הקבוצה שקלטה אותו בטרייד, טורונטו תוכל להציע לו בסוף העונה "רק" 190 מיליון דולר לתקופה דומה, בעוד קבוצה חדשה (שיעול שיעול, הלייקרס/קליפרס), תוכל להציע לו 141 מיליון דולר "בלבד" (לארבע עונות).

צרות של עשירים? נכון, אבל עדיין צרות. בכל זאת מדובר על כמה עשרות מיליוני דולרים, מה גם שלנארד לא צפוי  "לסגור" פערים דרך פרסומות וחסויות, בטח לא עכשיו כשתדמיתו נפגעה.

אז מה צופן העתיד ללנארד?

עוד לפני שדרך בטורונטו, מתרוצצים ברשת דיווחים (וממים) לפיהם הוא לא רוצה לשחק שם.

אוי לא…לילה טוב חברים, ותירגעו, לא מדובר בציוץ אמיתי 🙂

Posted by ‎Hoops – הופס‎ on Wednesday, 18 July 2018

זוכרים שמוקדם יותר העונה קוואי לנארד לא ענה לשיחות או הודעות שקיבל מסן אנטוניו?אז בקיצור…סאגת קוואי לנארד קרובה…

Posted by ‎רון טחן – אזור הצבע‎ on Wednesday, 18 July 2018

בניגוד לשנת 1998, בה כאמור טורונטו נכנעה והעבירה את קני אנדרסון בטרייד תוך חמישה ימים, אין סיכוי שתוותר כל כך מהר על שחקן ברמתו של לנארד, בטח לא אחרי שויתרה עבורו על דרוזן.

אם הוא יחרים את פעילות הקבוצה, מלבד פגיעה נוספת בתדמית שלו, הוא עלול לספוג פגיעה בכיס (עקב הפרת חוזה).

בנוסף, נראה שבכל מקרה האינטרס של שני הצדדים הוא שקוואי ישחק – וישחק טוב.

מהצד של לנארד – הוא נכנס לעונת חוזה, בה תהיה לו הזדמנות להוכיח שהוא עדיין אחד השחקנים הטובים בעולם, שראוי לחוזה מקסימום בכל קבוצה בליגה.

מהצד של טורונטו – לאחר הסרת המכשול בשם "לברון" מהדרך, יכולת טובה של קוואי עשויה להספיק כדי להגיע לגמר הליגה ולשכנע אותו להישאר, או לחלופין – לסייע לה בהשגת טרייד באמצע העונה תמורת כשרונות צעירים ו/או בחירות דראפט.

לסיכום, אציין כי באופן אישי מאוד קיוויתי שלנארד יפתור את בעיותיו עם הספרס, ויהפוך לסמל של המועדון, כמו דיוויד רובינסון, דאנקן, ג'ינובילי וטוני פארקר לפניו.
אני חושב שקל יותר להתחבר לשחקנים שנאמנים למועדון שבחר בהם, ולהעריך את הרצון שלהם לתרום בחזרה לקבוצה ולקהילה שטיפחה אותם, גם אם יש להם הצעות קורצות יותר בחוץ.

עם זאת, בליגה בה פעם אחר פעם אנו נחשפים להתנהלות העסקית של קבוצות כלפי שחקנים (מוזמנים לדבר עם אייזיאה תומאס, בלייק גריפין, או אפילו בוריס דיאו), אולי יש משהו סמלי בכך שדווקא מי שנחשב במשך שנים לשחקן השקט והמופנם בליגה, גרם בסוף להכי הרבה רעש.

 

Subscribe
Notify of
78 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
המשגיח
המשגיח
19 ביולי 2018 1:52

ותודה לס"א וטורונטו שעזרו לי לחזור לכתוב, גם אם אני חלוד

Smiley
Smiley
19 ביולי 2018 1:55
Reply to  המשגיח

האתר ויתר על הבדיקות הרפואיות אתך רק כדי שתחזור למגרש…

Smiley
Smiley
19 ביולי 2018 1:55

קוואי עוד יגלה כמה כיף במזרח וישאר בצד הזה של ארה"ב.

שנה הבאה לא אתפלא לראות אותו נשאר או שהניקס/נטס מצליחים להביא אותו לניו יורק.
מצב שהוא חובר לכוכבים אחרים הגיונית בהחלט. ארווינג/באטלר בניקס.
מצב (יכול להיות הזוי) שדוראנט מביא עוד אליפות לווריורס ומחליט להתחיל מחדש בניקס עם קוואי ו/או באטלר/ארווינג.

#עושים_חיים_במזרח_ בלי_לברון

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
19 ביולי 2018 2:02

לא חלוד כלל וכלל – פוסט נהדר שמסכם יפה את הפרשה. והממים מעולים 🙂 תודה רבה רון.

דדי
דדי
19 ביולי 2018 2:05

הרבה הנחות לא נכונות לדעתי.
לקוואי לא אכפת מהכסף כרגע, ותחזית המיסים שלך נכונה רק אם ישחק שם עונה שלמה, ויותר מזה – תעריף המס של קנדה הוא רלבנטי בכל מקרה רק למשחקי הבית של טורונטו.

בקשר לנחישות של טורונטו להחזיק בו נגד רצונו ?
לא מסכים גם עם זה.
השאלה היחידה היא כמה הוא יהיה נחוש לעזוב, ויש מצב שזה יקרה אפילו לפני פתיחת מחנות האימונים בספטמבר אם הוא יהיה מספיק נחוש.
אני גם חושב שהראפטורס לקחו את זה בחשבון.

דדי
דדי
19 ביולי 2018 2:45
Reply to  המשגיח

לגבי המס – הוא משלם את תעריפי קנדה רק במשחקים שנערכים בקנדה, אז מדובר בחצי מהמשכורת שלו פחות או יותר (לא זוכר איך זה מתקזז עם הפלייאוף).
כשהוא עם הראפטורס במשחק חוץ, הוא משלם לפי התעריף של אותה מדינה (למשל בטקסס לא משלם בכלל…)

כנל אם יעבור בטרייד באיזה שהוא שלב בעונה – התעריף הקנדי יחול רק על משחקי הבית שהוא שיחק עם הרפטורס…

בקשר לסעיף האחרון, הוא כל כך נדיר שאני אפילו לא זוכר שאי פעם חיפשתי לקרוא עליו אבל אתה יכול פשוט לבדוק בלארי קון.

מה שבטוח הוא שיש קנסות על אי התייצבות לקבוצה אחרי טרייד, פספוס אימונים, משחקים, וכו'.

נשמע לי לא סביר לגבי איבוד הזכות לעבור קבוצה, ולדעתי הסנקציה היחידה היא איבוד השכר והקנסות אבל אני לא אומר את זה מידיעה הפעם.

דדי
דדי
19 ביולי 2018 3:04
Reply to  דדי

עכשיו שמעתי עוד מישהו מדבר על האופציה שקוואי לא יהפוך שחקן חופשי אם ישב העונה או משהו כזה, אז סביר להניח שיש דברים בגו.

נתן
נתן
19 ביולי 2018 12:30
Reply to  דדי

דדי תחזית שלך קוואי יהיה בלייקרס עד השנה באה? כי אני מטיל ספק גדול בזה אם הוא יגיע לקליפרס

המשגיח
המשגיח
19 ביולי 2018 8:29
Reply to  דדי

תודה.
מצאתי את זה (בנוגע למס) די מעניין >>
http://www.mondaq.com/canada/x/614636/Income+Tax/No+Longer+a+Myth+American+Athletes+Pay+More+in+Toronto

Avri
Avri
19 ביולי 2018 11:49
Reply to  המשגיח

ההבדל במס הוא כנראה מאוד מאוד שולי לאדם שמרוויח כמו לנארד, בטח ובטח לאור ההבדל במשכורת שהם יכולים לשלם לו בחוזה הבא. טורונטו זו יופי של עיר ויש מצב שלנארד יתאהב בחיים שם. מדובר אבל באדם שהוא חתיכת אניגמה אז לך תדע איך זה יגמר.

dani din
dani din
19 ביולי 2018 8:44
Reply to  דדי

אני חושב שמבחינת מיסים זה לא ממש המצב. אני לא רואה חשבון, אבל להבנתי הוא משלם את המס על כל המשכורת בקנדה בקיזוז מיסים מקומיים שהוא משלם במדינות שהוא משחק משחקי חוץ. המס על משחקי חוץ הוא לא מס הכנסה רגיל בחלק מהמדינות ונקרא באופן כללי "מס אתלטים"ץ נגיד על כל המשחקים בממפיס הוא ישלם 7500$. אבל בכל מקרה זה מתקזז עם המס בקנדה כי יש אמנס מס בין המדינות.
מס האתלטים רלוונטי יותר במדינות בהם המס מאוד נמוך או אפסי כמו טקסס. הנה דוגמה מ 2015:
http://www.espn.com/nba/story/_/id/20715128/nba-player-salaries-take-home-pay

dani din
dani din
19 ביולי 2018 8:51
Reply to  dani din

טעות שלי. לא הכרתי את חוקי המס של קנדה.
רון – תודה על הלינק

דדי
דדי
19 ביולי 2018 13:25
Reply to  המשגיח

רון – זה הכלל שחיפשת –

any player in the final year of his contract who withholds his services for more than 30 days after the start of the season will not accrue a year of NBA service and will be forbidden from signing with another team unless his current team releases him.

רועי ויינברג
Admin
19 ביולי 2018 2:08

טור טוב, שמח שחזרת לכתוב. קוואי לא יכול לשבת עוד שנה לדעתי. אם יהיה שחקן חופשי אחרי שנתיים שבהן שיחק 9 משחקים הוא יפסיד כסף ויאלץ לחתום על חוזה קטן. יתן עונה בטורונטו ואחריה יהיה אדון לעצמו.

Wave bull
Wave bull
19 ביולי 2018 6:06

תודה רון. תכתוב עוד

יאיר
יאיר
19 ביולי 2018 6:14

מצוין רון!

יאיר
יאיר
19 ביולי 2018 6:14

סוף סוף טורונטו מצאה את השחקן שיעצור את לברון….

גיא רוזן
גיא רוזן
19 ביולי 2018 6:20

כמה הבהרות קטנות, להשלמת התמונה:

א. שחקן שלא מתייצב לאימונים, או למשחקים, אפשר לקנוס אותו.
המשמעות היא – אם קאוויי לא מתייצב, הוא לא מקבל כסף. עד כדי כך פשוט.

ב. שחקן כזה, שפצח ב-"שביתה", הקבוצה בשורותיה הוא אמור לשחק, יכולה לפנות לליגה, ולבקש שבסיום העונה, זכותו להיות שחקן חופשי תבוטל, עד למימוש החוזה/הסכמה של הקבוצה לשחררו.

ג. אם השחקן מסרב לשחק בטוענת פציעה, והוא לא מקבל את חוות הדעת הרפואית של רופאי הקבוצה –
נציגי הליגה ונציגי ארגון השחקנים, ימנו רופא ניטרלי שיערוך בדיקה עצמאית. תוצאות בדיקה זו יהיו מחייבות עבור השחקן והקבוצה.

השורה התחתונה –
לקאוויי אין הרבה ברירות. הוא ישחק בטורונטו, גם אם בחוסר רצון, והוא יוכל לעזוב את טורונטו רק בסיומה של העונה, או אם טורונטו יחליטו להעביר אותו בטרייד (אפשר להעביר אותו 60 יום מהרגע בו הגיע לקבוצה בטרייד מהספרס).

שביתה של קאוויי תשאיר אותו קרח מכל הכיוונים –
בגלל שגם הוא לא ירוויח כסף, גם המוניטין שלו ימשיך להיפגע, וגם הוא לא יהיה שחקן חופשי.
ואת השורה התחתונה הנ"ל, קאוויי וסוכנו ללא ספק מכירים היטב.

דדי
דדי
19 ביולי 2018 6:33

טורונטו יכולים להטריד את קוואי מיידית ולא צריכים לחכות 60 יום.

רק במקרה שמתקיים מבנה חישוב שכר מסויים בטרייד שנדיר שקורה כשמטרידים שחקן שמרוויח סכום מכובד כמו קוואי, אז יהיו חייבים לחכות 60 יום.

גיא רוזן
גיא רוזן
19 ביולי 2018 6:34
Reply to  דדי

צודק.

נתן
נתן
19 ביולי 2018 6:25

בנושא נאמנות: שכחת לציין את הדבר הכי מובן מאליו, דרוזן שקיבל הבטחות, התאמן ושיחק היטב, הועף מהקבוצה ללא הודעה מוקדמת.
זו תופעה מרתקת, שקבוצה יכולה להיות לא נאמנה, אבל שחקן לא נאמן מקבל ביקורת. אני מניח שרוב הביקורת מגיעה מאנשים שהם בעצמם שפוטים של המערכת, שכירים כל חייהם, עם תרבות של חשיבה קורבנית.
לדעתי, סאן אנטוניו עשו טעות גדולה וחמורה: הם לא נתנו לקוואי חוזה מקס בפעם הקודמת, ולמעשה, לא "הימרו" עליו. בראש המתנגדים לחוזה מקס היה פופ, ועכשיו הם משלמים את המחיר על ההתנהלות הזו, וטוב שכך!

גיא רוזן
גיא רוזן
19 ביולי 2018 6:33
Reply to  נתן

צודק במיליון אחוז.

Smiley
Smiley
19 ביולי 2018 6:35
Reply to  נתן

הם משלמים על מחיר ההתנהלות בפציעה, אין שום קשר לחוזה שהוצע פעם קודמת.
בכל מקרה עכשיו הם יכולים להציע לו חוזה משמעותית יותר גבוה מכל קבוצה אחרת. לאחר הטרייד הזה (וכנראה חתימה בלוס אנג'לס בקיץ הבא) קיץ הפסיד (פוטנציאל לחוזה גבוה) 80 מיליון דולר בשנה

נתן
נתן
19 ביולי 2018 8:16
Reply to  Smiley

למה אתה חושב שזה לא יושב לקוואי בראש, זה שלא קיבל מקס? זה שפופ הפך אותו לחייל שלו? זה שהקרדיט הולך לקבוצה ולא לשחקן? קוואי יכול לשחק טוב בטורונטו, ובשנה הבאה ללכת ללוס אנג'לס ולקבל חוזי פרסום והזדמנויות להרוויח המון כסף מיידי, לא בחוזים עתידייים.
הוא החליט לקחת את הגורל של עצמו בידיו, צעד אמיץ, שיהיה לו בהצלחה.

Smiley
Smiley
19 ביולי 2018 10:48
Reply to  נתן

אין ספק. אבל לפני ארבע או שלוש שנים שזה נחתם קוואי היה במצב אחר.
אם הכסף היה מעניים אותו הוא לא היה מוותר על האפשרות לזרוק 80 מיליון דולר.

יש פהעניין של כבוד בין שחקן לקבוצה בגלל הפציעה. זה הגיעלמצב שהוא רוצה טרייד וקיבל את מבוקשו.

קוואי שנה הבאה רשאי להחליט לאן בא לו ללכת

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
19 ביולי 2018 7:05
Reply to  נתן

לי אין בעיה עם חוסר הנאמנות – זה העסק ואין מה לעשות (אני לא מדבר על זה שהם הבטיחו לדרוזן שלא יעבירו אותו – זה פשוט מציג את המועדון באור של חוסר אמינות וזה כבר משהו אחר) יש לי בעיה עם זה ששחקן דורש טרייד – אז בשביל מה יש חוזה שהוא ארוך טווח?! תאר לך שהקבוצה החליטה שהיא דורשת מהשחקן לא לקבל את הכסף שהיא חתמה איתו – לדעתי זהו הצד השני של המטבע (אני לא מבין מה זה "ביי אאוט" וממש אין לי כוח ללמוד את כל חוקי השכר הללו אבל נגיד שיש כיום איזשהו סעיף כזה שקבוצה יכולה לא לשלם לשחקן את החוזה שלו בלוליינות משפטית)
אני חושב שהליגה צריכה ללמוד ממקרים כאלו ולתת את הדעת על זה שיהיה גם איזשהו סעיף של טריידים שיורו איך אפשר לעשות טרייד כשזה בא מצד השחקן. אבל במצב הנוכחי ירד לי מאוד מקוואי.

מתן גילור
19 ביולי 2018 7:19

אם הקבוצה מטרידה אותו – בשביל מה יש חוזה ארוך טווח? זה אותו הדבר. חוזה ארוך טווח מבטיח לשחקן את השכר (ברוטו) לאורך חיי הוזה ולקבוצה שאו שישחק אצלה או שתקבל תמורה כלשהי בטרייד.
זה נכון שחוקית רק הקבוצה מחליטה על טרייד (ולפעמים השחקן יכול לסרב), אבל מהותית אני לא רואה כל סיבה מדוע זה בסדר שהיא תחליט חד צדדית ולא בסדר כשהשחקן דורש זאת.

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
19 ביולי 2018 7:24

מתן – בדיוק בגלל זה. כי זה מה שכתוב בחוזה ובחוזה כתוב שאפשר להטריד. אולי צריך לשנות גם את זה ולא לאפשר יותר טריידים אבל עד אז…

נתן
נתן
19 ביולי 2018 8:10

אתה מציג ראייה קצת פשטנית על ספורט קבוצתי. גם בהתנהלות של חוזה, יש המון דברים שקורים: שחקן לא מסתדר עם מאמן ולהיפך, דקות משחק וכו'.
בעולם העסקי, זה מקובל להשתמש בכוח שלך כדי לקבל מה שאתה רוצה, ואף חוזה לא יסדיר את זה.
ס.א. היו צריכים לתת לקוואי מקס, ולהתייחס אליו כמקס, כי זה הדבר הנכון עסקית, במקום זה, יתמודדו עם דרוזן שלא רוצה להיות שם, איבד אמון בהנהלות, וממילא נוטה לדיכאונות.

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
19 ביולי 2018 9:10
Reply to  נתן

אתה צודק בנוגע לפשטנות. אני חושב שאם אפשר להיות פרגמטי ולפתור את הדברים בצורה מעשית בנוחות לכל הצדדים אז זה הפתרון הכי טוב (הטרייד על קיירי למשל היה יותר קרוב לזה). אבל במציאות שנוצרה העונה מול קוואי (כמובן בהינתן מה שאני יודע על המקרה ומן הסתם יש המון מתחת לפני השטח שאני לא יודע) אני לגמרי לוקח את הצד של הספרס.
דרוזן זה באמת עצוב וניצול ציני של החוק מצד הלטאות (אולי צריכים להלחיף את הסמל לנחש) אגב נראה לי שדרוזן סובל מאפיזודות של חרדה לא ולא מתמודד עם דכאון

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
19 ביולי 2018 7:05

תודה משגיח טור מעולה

אסף
אסף
19 ביולי 2018 7:39

קאווי ישחק העונה ,יש לו הרבה יותר מה להפסיד עם לא יעשה כן בעיניי בהקשר של החוזה הבא ובעיקר התדמית.שלו.
מנגד אם ישחק ויהיה טוב ויראה שהוא יכול לסחוב קבוצה ישכחו את כל הסאגה שהייתה העונה שללכת גם ככה הוא יכול עוד שנה

Berch
Berch
19 ביולי 2018 8:25

ממש ממש מסקרן לראות איך קוואי יופיע לעונה והאם ההצלחה שלו להביא את הכישרון לידי ביטוי היא בגלל הארגון והמאמן או שאין קשר….

ולדי קוגן
ולדי קוגן
19 ביולי 2018 9:26

אני חייב לציין שאני לא רואה שום תסריט שהוא נשאר בטורונטו בסוף העונה. הוא רצה להגיע ללייקרס,ובעוד שנה הוא רק ירצה בכך יותר. בכל מקרה תודה לך רון, ענייני המס בהחלט מרתקים.

אסף
אסף
19 ביולי 2018 11:46

רוב הסיכויים שאתה צודק ולדי אבל מי כמוך זוכר שאמרו בדיוק אותם דברים על פול ג'ורג' לפני שנה…

האווי לאסוף
האווי לאסוף
19 ביולי 2018 9:35

תודה רבה רון, טוב לראות ששמרת על כושר משחק

יניב
יניב
19 ביולי 2018 9:46

תודה רון.
אני פשוט לא אוהב את ההתנהלות של השחקנים ושל הקבוצות גם יחד.זה מרגיש לי כמו מאבק כוחות בין השחקנים לקבוצות ומי שנדפקים מזה בסופו של דבר הם האוהדים.
אז נכון שיש כאלה שפשוט אוהבים שחקן ובכלל לא איכפת להם איזה קבוצה הוא משחק.קליבלנד-אוהבים את קליבלנד,עזב למיאמי לא מעניין קליבלנד אוהבים מיאמי חוזר לקליבלנד כנ"ל,אפילו לייקרס שנחשבת סדין אדום בשביל לא מעט הופכת פתאום להיות אהובה.
לאילו המאבקים בין הקבוצות לשחקנים לא מעניינים בכלל אבל כל מי שאוהב קבוצה פשוט נדפק,אין יותר אפילו קמצוץ של לויאליות ושמדברים על לויאליות אני לא מדבר על כך שהשחקנים חייבים לקבוצה אלא חייבים לאוהדים.
נוצר מצב ששחקן לא בא לו על הקבוצה יאללה תעשו טרייד או נגיד לברון שחתם כל שנה על חוזה לשנה ודי סינדל את קליבלנד בכך.ומצד שני הGM בכלל איבדו את זה,אם זאת ההתנהגות של איינג' שאוהבים להראות את זה כתכונה חיובית שלו אבל לדעתי זה פשוט מגעיל ההתנהגות הזאת ועכשיו טורנטו בכלל לקחו את זה שלב קדימה.שיקרו במצח נחושה לשחקן.

נתן
נתן
19 ביולי 2018 10:14
Reply to  יניב

יש כאן כשל לוגי: נאמנות לאוהדים, אילו אוהדים? אוהדים של הקבוצה, כלומר נאמנות לקבוצה.
היום שחקנים הם יותר מהכל מותג, הכי קל לשייך את המותג שלך למותג קיים, כמו קבוצה, אבל יש כוכבים שחורגים או רוצים לחרוג מזה.
נאמנות של אוהדים – אם שחקן לא משחק טוב, גם החוזה הזה מופר, אפילו אם הוא כן טוב, אבל הקבוצה לא מתקדמת, החוזה מופר. דרוזן קיבל ביקורת כלוזר, למרות שהיה הטוב בקבוצה, או אחד הטובים. לברון בקדנציה הראשונה בקליבלנד, הוכרז כלוזר למרות שהיה הטוב בליגה!
עדיף להסתכל על הליגה כעסק, ואם אתה רוצה להיות רומנטיקן ולדבר על נאמנות, תכניס את זה כשיקול בעסק. בסופו של יום, אף אוהד לא ידאג לאינטרסים של שחקן, נאמן ככל שיהיה, אם זה לא מתאים לקבוצה אייזאה תומאס, דוגמה קיצונית, אף אחד לא החרים את בוסטון בעקבות הטרייד שלו.

יניב
יניב
19 ביולי 2018 10:24
Reply to  נתן

אני לא נאיבי וטוען ששחקן או קבוצה חייבים להישאר נאמנים עד סוף הקריירה.אני טוען שזה הפך להיות מוגזם ובעייני מ געיל.אני מסרב לקחת את הגישה שלך שטוענת(למיטב הבנתי)הליגה זה עסק קר,אין דבר כזה קבוצות יש רק שחקנים ואני אוהב שחקנים ולא מעניין אותי בכלל הקבוצות.
אני גדלתי אחרת וספורט מבחינתי זה קודם כל הקבוצה ורק אחר כך השחקן.
מה שאני אומר שזה הפך למשחק קר ומגעיל שבו אין נאמנות של אף אחד מהצדדים.אתה מביא רק את הצד של הקבוצות(שהוא אכן נהפך לקיצוני יותר ויותר) אבל גם לשחקנים יש חלק כיום בזה.קיירי לא רוצה לשחק עם לברון סבבה משום מקום הוא דורש טרייד.קוואי נעלב מהשד יודע מה בספרס דורש טרייד.אני לא אוהב את זה,עושה לי הרגשה לא נעימה

נתן
נתן
19 ביולי 2018 11:05
Reply to  יניב

אני מנסה להציג תמונה של יחסי הכוחות בעולם שהשתנו, היום שחקן הוא מותג בינלאומי הרבה יותר מקבוצה.
מבחינת נאמנות, הקבוצות אף פעם לא היו נאמנות לשחקנים, ורק מהשחקנים יש ציפיה (רומנטית) לנאמנות.
הכל עניין של אינטרסים, וערך הנאמנות גם הוא אינטרס. הנאמנות שאתה גדלת עליה היא ערך מוטה לטובת הקבוצות, ובאופן כללי שקרי. הסיבה שלך קל להאמין בו, היא שאין לך שם אינטרס מלבד האהדה, אבל אתה לא מושקע בכסף, ולא מתאמן בקבוצה, ולא צריך לגור בס.א, ולא מרגיש מנוצל.

יניב
יניב
19 ביולי 2018 11:55
Reply to  נתן

זה לא מדוייק.
הנה השחקן שאתה הכי שונא בעולם המועדון נשאר נאמן לו עד סוף הקריירה.או נוביצקי ודאלאס,סן אנטוניו ודאנקן.יש דוגמאות גם לצד השני.
אני לא לוקח באופן אוטמטי את צד הקבוצות בטח אחרי האירועים האחרונים.אני בהחלט חושב שאיינג' זאת דוגמא קיצונית בדיוק כפי שאתה מתאר ומגעילה,אני כן חושב שטורנטו עשו גם מעשה נבלה שיתנקם בהם בעתיד.
מה עוד שברור לי בכלל שלא מדובר בסופרסטארים אז זה בכלל הופך להיות יותר ויותר מגעיל.
אבל מה שאני כן מצפה זה שאם סופרסטאר חתם על חוזה של 4-5 שנים עם קבוצה אז כן אני מצפה ששני הצדדים יעמדו בחוזה(לפחות עד השנה האחרונה בחוזה) כמובן בהיעדר מקרים מיוחדים והמקרים האחרונים של קוואי וקיירי לא עומדים בקרטיריונים האלה.

Avri
Avri
19 ביולי 2018 12:01
Reply to  יניב

בחייאת יניב, נתקעת איפשהו בשנות ה80 כשאורי שיחק בשביל המנורה. ואז הוא עבר למכבי. אה, רגע, קרים עשה את זה אפילו בשנות ה70 כשדרש טרייד ללייקרס. הינה הסיבות למה (מהניו יורק טיימס)
Abdul‐Jabbar, a 7‐foot‐3‐inch center, had asked to be traded last season because of his growing disenchantment with a city best known for beer and bratwurst.

“I'm not criticizing the people here,” said the 28‐year‐old superstar. “But Milwaukee is not what I'm all about. The things I relate to aren't in Milwaukee.”

https://www.nytimes.com/1975/06/17/archives/abduljabbar-traded-by-bucks-for-four-lakers-jabbar-traded-to-lakers.html

יניב
יניב
19 ביולי 2018 14:19
Reply to  Avri

קודם כל לגבי קארים אז עוד לא נולדתי,אני מכיר אותו כלייקר וככה זכיתי לראות אותו.
לגבי אורי אז בתור אוהד ביתר שהתחיל לאהוד את ביתר בגלל אורי אז זה היה אחד המעברים הכי כואבים שהיו לי אבל למרות זאת נשארתי אוהד ביתר.ואורי דרך אגב עזב בעיקר כי ביתר לא יכלה לשלם לו ועונה אחרי זה התרסקה כלכלית
ובכלל לא הבנתי מה אתה רוצה לומר בדוגמאות האילו? ששחקנים מאז ומעולם רצו לעבור אז לא חידשת לי,אני סך הכל טוען שהיום כל מי שהופך תוך שנה-שנתיים לסופרסטאר כבר לא מתאים לו הקבוצה/העיר/ ודורש לעבור בטרייד ולא לכבד את החוזה.
ומצד הקבוצה (וזה נראה לי בזכות האליל שלך)הם בכלל הפסיקו לספור את האוהדים/שחקנים וחושבים שהם לא מתעסקים עם אנשים אמיתיים אלא פנטזי מנג'ר או משהו כזה.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
19 ביולי 2018 9:59

"…דוויט הווארד, לשעבר אחד הכוכבים הגדולים בליגה…"

סליחה, לשעבר ?

אם רינגו נכנס להיכל התהילה כעצמאי, ולא בגלל עברו המפואר בחיפושיות הקצב,
הווארד יכול להיכנס להיכל התהילה, ולא בגלל עברו המפואר אלא בגלל .. מממ… חיוכו הנבוך.

המשגיח
המשגיח
19 ביולי 2018 12:05

אגב, שלא יהיה ספק למישהו – הווארד ייכנס בוודאות להיכל התהילה.

פאקו
Admin
19 ביולי 2018 11:25

תודה משגיח יקר. התגעגענו.

Avri
Avri
19 ביולי 2018 11:55

לגבי נאמנות עובד-מעביד, אלו הם החיים חברים. בכל מקום עבודה העובד מצופה לתת את המאה אחוז שלו והמעביד מצידו יפטר אותו מחר אם הכנסות ירדו. בעולם הכדורסל לפחות משלמים מליונים לעובדים בשביל לשחק פאקינג כדורסל, מה שעושה את זה לקצת יותר נחמד בשביל העובד.

יואל יצרן בובות מדופלם
יואל יצרן בובות מדופלם
19 ביולי 2018 12:44

לפי ה-CBA, אם שחקן בעונה האחרונה של החוזה שלו, מונע את השירותים שלו יותר מ-30 יום אחרי תחילת העונה, העונה לא תחשב לו תחת החוזה והוא לא יכול לחתום בקבוצה אחרת, אלא אם כן הקבוצה הנוכחית תשחרר אותו. כמו כן יש קנסות: 2500$ על האימון הראשון, עם אסקלציה אחרי החמצה של 4 אימונים ראשונים. על כל אחד מ-20 המשחקים הראשונים יש קנס של 1/145 מהשכר השנתי, ולאחר מכן 1/110 מהשכר השנתי לכל משחק.

בנוסף, קוואי לא יכול להכריז על פרישה ולחזור בעונה הבאה. שחקן שפורש עובר לרשימת הפרישה מרצון של הקבוצה בה שיחק. הוא לא יכול לשחק שנה שלמה, אלא אם כן הבורד אוף גוברנרס מאשר לו פה אחד (הבורד מכיל 30 חברים, נציג של כל בעלים). כשהוא חוזר, הקבוצה בה שיחק מקבלת זכות ראשונים עליו. רק אם היא מוותרת הוא עובר דרך תהליך וייבר ורק אם משתחרר מהוייבר הוא הופך לשחקן חופשי.

דובי
19 ביולי 2018 13:01

כל זה פלוס תדמית פרימדונה אסקטרה לארג'

עידו גילרי
עידו גילרי
19 ביולי 2018 13:14

יואל, טוב לראות שאתה יכול לכתוב גם תגובות שבני אדם רוצים לקרוא. אז מה אתה אומר אולי נשאיר את כל תגובות גיל הגן בצד? אני מבין שזה סוג של כיף עבורך אבל אני חושב שלרובנו זה לא והייתי מעדיף לקרוא תגובות כאלה.
https://www.youtube.com/watch?v=5YoKMHyS02c
אז מה אתה אומר?

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
19 ביולי 2018 14:07

חס וחלילה.
זה כמו שאתה תשאיר את הקטנוניות.

יואל לא להקשיב לעצות אחיתופל! שלא תשתנה לעולם

עידו גילרי
עידו גילרי
19 ביולי 2018 14:09

כבוד האשך , במחילה ממך, אני פונה אל הלב שלך…

יואל יצרן בובות מדופלם
יואל יצרן בובות מדופלם
19 ביולי 2018 14:16

נו ווי חוזיי ,עידו ,אתה נהנה להתווכח עם גיא ,אתם אוהבים התערבויות,נכון? אני נהנה להיכנס בטינופת אחיתופל לברונית הפלולית,ובכל הנורטונים למינהם,זה עונג צרוף בשבילי
הכל בסדר היושב ראש,אני לא מוותר על התאוות שלי,אני אגואיסט מניאק,
המעבדה עובדת 24\7 לשנה הנפלאה שמגיעה

עידו גילרי
עידו גילרי
19 ביולי 2018 14:18

רק שירשם בשביל הרקורד שאני לא אוהב התערבויות…

נתי
נתי
19 ביולי 2018 16:32

פחחחחחחח עלק יואל מסוגל לכתוב תגובה כזאת
העתיק מפה
http://www.orangeball.co.il/kawhitor/
עידו אתה נאיבי

יואל יצרן בובות מדופלם
יואל יצרן בובות מדופלם
19 ביולי 2018 17:08
Reply to  נתי

ברור שהעתקתי נתי מותק,איפה הבעיה ממי?

פינקי
פינקי
19 ביולי 2018 13:53

אין שום סיכוי שלאונרד עושה לראפטורס שביתה (גם לא שביתה איטלקית).
הוא אולי התברר כפרימדונה לא קטנה, אבל טיפש הוא לא.

הימור שלי, הוא הולך לאהוב את הקונספנט הזה של לשחק במזרח (ועוד מזרח נטול לברון), והוא עוד יחתום על הארכת חוזה ברפטורס.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
19 ביולי 2018 14:10

מעולם לא ראיתי קטע מסריח כמו שקוואי עשה לספרס השנה.
הלוואי שהקקי יחזור אליו.

דובי
19 ביולי 2018 15:01

כמו שזה נראה הקקי פגע במאוורר

יואל יצרן בובות מדופלם
יואל יצרן בובות מדופלם
19 ביולי 2018 14:19

אולי הוא לא טיפש פינקי,אבל שרוט הוא כן ,ושריטה רעה מאוד,השתין מהבאר והמקפצה ביחד,שידחוף לקרדה עם הפלול והנורטונים

פינקי
פינקי
19 ביולי 2018 15:16

אני לא חושב שהוא שרוט, אולי כפוי טובה.
הוא אינטרסנט,כמו כל הליגה (ובכלל כל העולם…), הוא החליט שבספרס לא טוב לו, וזה אולי צורם, כי בלי הספרס הוא לא היה מגיע לאן שהגיע, אבל זאת זכותו.
כאוהד ספרס אני מאוכזב, אבל יכול להבין את הצד שלו.

ואגב, אני לא חושב שאפשר להשתין מהבאר, כאילו, בשביל להיות בתוך באר ולהשתין ממנה החוצה צריך חתיכת זרנוק… 🙂

E.C
E.C
19 ביולי 2018 16:01

לא חלוד ולא נעליים, תודה

ארי
ארי
19 ביולי 2018 17:51

לא מבין איך הנרטיב של הספרס השתלט על כולם
כולם מסתכלים על קאוואי כאילו הוא הנבל בסיפור כשלמעשה המנוולים הגדולים כאן זה פופ ביחד עם כל ההנהלה והשחקנים,
כולכם קניתם את השטות המוחלטת שקאווי לא היה מגיע לאן שהוא הגיע בלי הספרס, אין לזה טיפת אחיזה במציאות הספרס לא עשו את קאווי כמו שהם לא המציאו את דאנקן,
הסיפור הוא שקאויי שותק אז כולם הולכים לו על הראש
זה התחיל כשלא נתנו לו מקס שזה פשוט להשתין לו על הראש ולנסות לגמד אותו והמשיך בג'ורה שכולם פתחו עליו, ועכשיו לזרוק את השחקן שהביא לך אליפות (mvp בגמר) לטורונטו בניגוד לרצונו,
פופ מסתובב כאילו זורחת לו השמש מהתחת, הוא לא היה לוקח את האליפות האחרונה בלעדיו בדיוק כמו שהוא לא היה לוקח את האליפויות הקודמות בלי דאנקן
אז ככה להפרד ממנו??? כשהספרס משחררים הודעה לקונית לתקשורת שלא כוללת את ההישגים של קאווי בקבוצה זה גועל נפש מרוכז וכפיות טובה
מה שהכי מסריח זה שהספרס סובבו את הסיפור כאילו לאונרד הכפוי טובה כאן, אז זהו שלא
פרקר ושות' הם הכפויי טובה כי הם פתחו את הפה על שחקן צנוע ושקט שלא פגע בזבוב ורק בגללו יש להם עוד טבעת
אז נכון כנראה שהקטע עם הפציעה הוא אולי קצת בראש אבל הייתי מצפה שהמאמן וכל החברים יהיו מאחוריו ויגבו אותו בכל מחיר לפחות כלפי חוץ, זה המינימום שמגיע לשחק בסדר גודל כזה, תאמינו לי אם הוא היה מדבר קצת יותר אף אחד לא היה מעיז להתנהג אליו ככה,

מה שטוב בכל הסיפור זה שהספרס יצאו פצועים וחבולים ובטח לא גומרים להתחרט על ההתנהגות השחצנית שלהם…היה להם מגה-סטאר צעיר בידיים שיכלו לבנות סביבו קבוצה לאליפויות (לשון רבים!) במקום זה ? דארוזן…חחחחחחח
עכשיו בא נראה מי יסכים לבא לחור הזה הנזק לרפוטיישן של הספרס כאן הוא בלתי הפיך

איל רדושקוביץ'
איל רדושקוביץ'
19 ביולי 2018 18:37
Reply to  ארי

איזה פתיחת פה ידידי?
מה הספרס אמרו?
1. פופ – נשאל במרץ מה קורה עם קוואי בפעם המיליון "תשאלו את קוואי והקבוצה שלו"
2. פרקר – איך הפציעה של קוואי בהשוואה לשלך "פציעה קשה, שיקום של 8 חודשים, שלי היתה פי אמה יותר קשה אבל רק צריך להשאר חיוביים לגבי זה".
לא בדיוק פתיחת פה.

ari
ari
19 ביולי 2018 18:41

מה עם האסיפת שחקנים??
וגם מה שפרקר אמר זה מגעיל , הוא לא היה מעיז לומר את זה על לברון ולא על דאנקן אז שלא יגיד את זה על לאונרד
אתה במילים אחרות אומר קאווי שקרן, או חולה נפש שמדמיין פציעה, אגב הספרס הריצו ספינים כאלה, כאילו הבעיה ב"ראש"
זה מלוכלך, ואל תצפה שהוא ימשיך לנצח עבורךך משחקים

איל רדושקוביץ'
איל רדושקוביץ'
19 ביולי 2018 20:18
Reply to  ari

מה פרקר אמר באסיפת שחקנים? לפי כל הדיווחים שאני ראיתי שאלו את קוואי האם הוא מתכוון לחזור לשחק הוא אמר שכן וזה הסתיים.
מהצד של ס"א אמרו שהוא הבטיח לחזור לשחק כמה פעמים ואז הוא לא חזר ובגלל זה הייתה האסיפה
מנצד של קוואי (ווג') אמרו שהיתה אסיפה קשה.

אתה קורא לדני גרין שקרן? לרודי גיי? לברנדון פול?

איל רדושקוביץ'
איל רדושקוביץ'
19 ביולי 2018 20:21

ומבחינת התגובה של פרקר, הייתי שם במסיבות עיתונאים האלה, אתה נשאל אלף פעמים אותם שאלות, אחרי אלף פעמים שאין לך תשובה טובה, להגיד דבר כזה בהתחשב בתסכול שהיה להם זה אאא, לא ההגדרה שלי לפתיחת פה. תחשוב מה שחקני NBA אומרים אחד על השני, מה לברון אומר על החברים שלו, זה באמת שלא היה משו יוצא דופן ואם זה מה ששבר את קוואי, מישו שראה את אבא שלו נרצח למול עיניו אז הבחור אכן צריך טיפול.

איל רדושקוביץ'
איל רדושקוביץ'
19 ביולי 2018 18:39
Reply to  ארי

וד"א קוואי כן דיבר, בתחילת מרץ הוא אמר שהוא רוצה להשאר בספרס כל החיים למרות שכל הזמן אנשים בשמו אמרו שהוא רוצה לעזוב, מה שרה לבסוף.

פינקי
פינקי
19 ביולי 2018 19:35
Reply to  ארי

שחקן שקט כמו קאוויי לא היה מגיע לאן שהגיע בקבוצות בהן יש מערכת דורסנית, הוא היה הולך שם לאיבוד מהר מאוד.
הוא הגיע לליגה כשחקן בינוני שהיה אמור בעיקר להגן, ברוב הקבוצות סביר מאוד שהוא היה מקבל את המצב ונשאר שחקן בינוני עד סוף הקריירה.

היחיד שדיבר שלא במקום, וגם זה נשמע יותר כמו פליטת פה מאשר רוע, היה פרקר. שאר הקבוצה, כולל פופ, היו אולי מתוסכלים, אבל שמרו את זה בפנים.

ari
ari
19 ביולי 2018 19:46
Reply to  פינקי

מצטער אבל אני לא קונה את התזה ההזויה הזאת, קאווי עם הנתונים הנדירים שלו היה בוודאות שחקן חמישיה בכל מועדון חוץ מג.ס. ומהר מאוד היו רואים שהוא פשוט טוב יותר חזק יותר וקולע טוב יותר,
קח למשל שחקן כמו קוזמה, רוקי שנבחר מאוחר בדראפט, מהרגע שהוא הוכיח שיש לו כדורסל הוא קיבל ריספקט, זה אוטומטי ואף אחד לא פרייר בליגה הזאת ולא צריך "גאון" כמו פופובביץ' כדי לראות שקאויי הוא מונסטר
ועוד משהו מאחורי שחקן כמו ליאנרד יש אלפי שעות של אימונים מטורפים והשקעה עצומה, והקרדיט על זה הולך אך ורק לשחקן שבנחישותו החליט ללכת עד הקצה,
תפתחו את העיניים ותפסיקו לקנות את הבלוף שפופ ממציא שחקנים
זה לא קרה מעולם
מה שכן הוא יודע להשתמש היטב בשחקנים אפורים סטייל דני גרין ולהוציא מהם את המיטב
קאווי זה סיפור אחר לגמרי

ari
ari
19 ביולי 2018 19:51
Reply to  ari

מילה אחרונה,
עצם העובדה שהספרס לא נעמדו מאחוריו ונתנו לכל הספינים לרוץ על הגב שלו זו התנהגות מבישה לשחקן שהביא לך אליפות
כולם סולחים לספרס בגלל התדמית שלהם ובגלל שליאנרד נתפס כ"חלש" שאפשר לצחוק עליו לקחת אותו כמשהו מובטח
אז זהו שלא! ואני כל כך שמח שקאווי הראה להם את הגבול

אהרון שדה
אהרון שדה
20 ביולי 2018 0:15
Reply to  ari

באיזה מקום הוא נבחר בדראפט ?
למה כל הקבוצות לא לקחו אותו ?
אף אחד לא הסתכל לכיוון שלו בכלל

פינקי
פינקי
19 ביולי 2018 20:50
Reply to  ari

אבל שוב, יש פה את העניין של האופי, קייל קוזמה הרבה יותר קולני ומוחצן מקאוויי.
אתה יודע כמה פריקים אתלטים עם נתונים מפחידים הולכים לאיבוד בליגה? לאונרד בקלות יכל להיות עוד אחד בסטטיסטיקה.
אני כמובן לא לוקח כלום מההשקעה של לאונרד, אבל אם זה היה רק הוא, איפה היה כל הכישרון הזה לפני שהוא הגיע לליגה? אין לי את המספרים מולי, אבל ממה שאני זוכר, במכללות הוא בעיקר היה עושה הגנה וריבאונדים, לא יותר מזה.

אני מאוד מקווה שהוא יחזור לבריאות ויצליח בטורונטו, כי באמת שהוא שחקן מיוחד, אבל יכול מאוד להיות שהוא הרס לעצמו את הקריירה עם הריב המטופש הזה.

Yavor
Yavor
19 ביולי 2018 21:24
Reply to  פינקי

מסכים לגמרי. הוא שחקן שפורח בסיטואציות מסוימות. לא רואה את זה ממשיך לגדול יותר מדי

ari
ari
20 ביולי 2018 0:36
Reply to  פינקי

קובי בריאנט נבחר מקום 13 קאוואי 15 זה לא אומר כלום
גם מה שעשה בקולג' זה לא אינדקציה
תשאל את עצמך שאלה פשוטה, פופ בעסק 20 שנה תן לי עוד דוגמא שהוא "המציא" או "גילה" שחקן שבשיאו שיחק בשני צידי המשחק ברמת הול אוף פיימר?
אי אפשר לקחת מקאווי את הגודל החוזק והאופי המיוחד שלו וכמובן משעת העצמית מפלדה,
ואני לא מכיר שחקן כל כך מוכשר ואתלטי שנאבד בליגה, זה הבלים אין חיה כזאת
הסיבה היחידה שהוא היה מתחת לרדאר זה בגלל שהוא שקט אבל מים שקטים חודרים עמוק וכשמדובר בכזה סדר גודל של כשרון אין שום מצב שהוא היה נעלם

Mbk
Mbk
19 ביולי 2018 19:52

תודה רבה
הלייקרס ירוויחו בענק.
תהיה להם אופציה לבחון את קוואי לאחר הפציעה ולהחתים אותו בשנה הבאה

שייקה
שייקה
19 ביולי 2018 19:57
Reply to  Mbk

או בפברואר…